RSS

Корелација – математика и ликовно

16 јан
Корелација – математика и ликовно

Бројеви пишу путање. Нови облици и шаре. Уочили смо да неки бројеви цртају исту слику приликом множења. Који? Мораћете да уочите сами.

Урађено по виђеној идеји акредитованог програма стручног усавршавања (којем нисам присуствовала) “Да код учитеља свако учи радосно и лако“ који води Образовање плус. Импровизација је уродила плодом.

На необичан начин су мотивисана и деца којој множење не иде баш најбоље. Ангажовањем десне мождане хемисфере, визуелно просторне и кинестетичке интелигенције олакшан је процес учења и памћења. Зашто је тако?

Лева мождана хемисфера задужена је за логичке операције, класификације и диференцијације, ред и поредак ствари, линеарно закључивање… Обичним речима, лева хемисфера је наш унутрашњи математичар. Она прорачунава, калкулише, анализира. Десна хемисфера више је попут унутрашњег уметника. Тамо где рацио престаје, почиње чудесна земља слика, маште, боја, облика, снова, имагинације и интуиције. Савремени човек у много већој мери користи леву мождану хемисферу, док су функције десне неретко закржљале.

Психолози се слажу да постоји више начина на који неко може бити “паметан”, да постоји више типова интелигенције. Особе које су добре с речима, брзо и лако уче језике, добро пишу и расправљају краси лингвистичка интелигенција. Људи који уче и размишљају у сликама просторно су интелигентни. Боље памте лица него имена, цртањем изражавају идеје, примјећују ствари из живота те воле разне уметности. Способност и осетљивост особе да се бави дубоким питањима о људској егзистенцији и значењу живота знак су егзистенцијалистичке интелигенције.

Телесно-кинестетичка интелигенција  се уочава код особа које се изражавају кроз телесне способности. Мисле и уче телом, воле кретање и физичке активности па лако и брзо свладавају физичке вештине. Такви људи одлични су у спорту и врло спретни с рукама и састављањем ствари.

Прво смо уз помоћ вунице на одељенском моделу множили бројем 3, а затим бројем 8. Уочили су два различита облика и заинересовали се да покушају сами. Користећи различите чиниоце добијали су различите, али и исте облике. Одушевљење је расло откривајући нове законитости. Наравно, неко је био више, неко мање успешан, али су сви били активни и добро расположени. Највише ме је обрадовала изјава детета које нерадо ради: “Данас је било лако, не(ј)де ми се кући!“ 🙂

Advertisements
 
Оставите коментар

Објављено од стране на 16/01/2015 in Uncategorized

 

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s

 
%d bloggers like this: