RSS

ГЛАГОЛИ ~ вежбе

04 нов

ГЛАГОЛИ ~вежбе

Глаголи су речи које означавају      ______________, ______________ и _____________ .

У реченицама имају службу ПРЕДИКАТА.

Пр:

Сипила је киша. Киша ромиња. Снег ће вејати. Драган је скакао. Лајаће пас. Јована је  сањала. Мисли Марко.

Које питање поставимо да добијемо предикат? Шта ради субјекат?

Шта  раде у реченицама  киша, снег, Драган, пас, Јована и Марко?  Сипила је,  ромиња,  ће вејати, је скакао, лајаће, је  сањала, мисли.

Значи предикати су: сипила је,  ромиња,  ће вејати, је скакао, лајаће, је  сањала, мисли.

Хајде да разврстамо, радње код радњи, стања код стања, а збивања код збивања.

ГЛАГОЛИ
РАДЊА СТАЊЕ ЗБИВАЊЕ

 

Глаголи могу по времену бити у    _____________________, _________________________ и _______________________ времену.

Хајде сада да их разврстамо по времену.

ГЛАГОЛСКА ВРЕМЕНА
ПРОШЛО САДАШЊЕ БУДУЋЕ

 

Сада одабери један од ових глагола и измењај га по ЛИЦИМА у прошлом времену.

ГЛАГОЛИ ПО ЛИЦИМА
У ЈЕДНИНИ У МНОЖИНИ
Ја Ми
Ти Ви
Он Они
Она Оне
Оно Она

 

Глагол ЈЕДЕМ  измењај га по ЛИЦИМА у садашњем времену.

ГЛАГОЛИ ПО ЛИЦИМА
У ЈЕДНИНИ У МНОЖИНИ
Ја Ми
Ти Ви
Он Они
Она Оне
Оно Она

 

Замоли друга из клупе да ти зада глагол који ћеш измењати у будућем времену.

ГЛАГОЛИ ПО ЛИЦИМА
У ЈЕДНИНИ У МНОЖИНИ
Ја Ми
Ти Ви
Он Они
Она Оне
Оно Она

 

**ДА ПОНОВИМО!   По  линијама исеци и залепи у свеску.

ГЛАГОЛИ
Глаголи су речи које означавају радњу, стање и збивање.

У реченицама имају службу предиката.
Имају 3 глаголска времена: прошло, садашње и будуће.
Могу се мењати по лицима: ја, ти, он (она, оно) у једнини;
ми, ви, они (оне, она) у множини.

 

 

Домаћи задатак
  1. Глагол ТРЧАТИ измењај по лицима у будућем времену.
једнина множина
   
   
   
   
   
  1. Подвуци предикате у реченицама:

                     Ивана је направила торту.         Милош је возио ролере.

 

 

 

 
2 коментара

Објављено од стране на 04/11/2014 in Uncategorized

 

2 responses to “ГЛАГОЛИ ~ вежбе

  1. Dragica Lazić

    07/11/2014 at 17:57

    Одлична вежба!

     

Оставите одговор

 
