RSS

Мозгалице

  • Мозгалице, квизови- А.М. Вуковић
  • РАЗМИСЛИ, ОДГОНЕТНИ, ПРОНАЂИ

    Своје ученике сам упућивала на коришћење  различитих техника учења, на повезивање познатог са непознатим, учење помоћу асоцијација и повезивањем са нечим из њиховог живота, примену стечених знања, размишљање, повезивање, упоређивање и сл. За крај школске године сам им предложила игру коју су прихватили са одушевљењем. Игра се састоји у проналажењу одговора на постављене загонетке. Свачије мишљење се мора разматрати, уважити и након одлуке већине ученика саопштавају одговор учитељици која их упућује да потраже одговор или да наставе са одгонетањем уколико нису дали одговарајуће образложење. На одређеним местима у школи или код запослених  у школи, проналазиће писма са следећим задатком или загонетком. Игра ће трајати онолико колико ученици буду заинтересовани.На крају игре ће сви добити награде.

    Прва загонетка:

    „Кад си у школи, увек је гледаш, а она те не види. Речита је, али не говори.“

    Слушала сам њихов договор: „…женско је…“

    „…свеска, књига…“

    „Није књига. Гледаш је и код куће.“

    „Слика.“

    „Није слика. Високо је.“ (следеће писмо треба да се нађе на том месту, а они знају да им не дозвољавам пењање на столове због њихове безбедности)

    Обратили су пажњу на апстрактну илустрацију и доводили је у везу са одговором (да ли загонетна реч има толико слова)

    Један ученик је дао одговор: ТАБЛА. Гласали су, дали образложење и пронашли следеће писмо иза табле:

    20140527_112530„Није човек , јер није природно да се неко стално смеје.“

    „Змајко (лутка у учионици)“, „Слика“ – може се уважити као тачан одговор.

    „СМАЈЛИ!“ (у ходнику школе , направљен од салвета)

    20140610_100402Следећа загонетка:

    „До ње те води број 9, пауза, опет 9, пауза и још једном 9. У њеном имену се налазе бар још два имена.“

    Одмах им је било јасно да је у питању особа, због броја 9 су мислили да је наставница математике Ивана (два имена Иван и Ива). Питали су је на одмору и … погрешан одговор. Следећег дана, након разматрања значења броја 9 и пауза, један ученик је рекао да је то 9 степеника, одмориште, 9 степеника, одмориште и још 9 степеника (тачно) и пошли од претпоставке да није наставница. Решење се одмах наметнуло само – педагог МАРИЈАНА:

    20140530_084025

    Следећу загонетку су брзо решили (на моје велико одушевљење):

    „Усамљени, нераздвојни пар. Некада краљица школе, а сада је само успомена.“

    У нашој завичајној кући (у школском дворишту) се налази СКАМИЈА:

    20140530_092658Тамо их је чекао нови задатак:

    „Четири ноге које никуда не воде.“

    Набрајали су намештај коментаришући међу собом: „Није сто, столица, орман. Сувише је лако за одгонетање.“

    (Признали су ми да су заборавили на награду)

    Један ученик се сетио : КОЗЛИЋ.

    20140604_110147Следећа загонетка: „Природне лепоте, пријатељство, мржња, слога, љубав, далеко, прошло, будуће… све на једном месту.“

    Један ученик је одмах рекао своју прву асоцијацију – српски језик. Дискутовали су, износили аргументе за и против. Било је динамично!

    Након два дана дали су одговор -БИБЛИОТЕКА:

    20140609_11154620140609_111614За крај: “ Бескрајна прича (причи никад краја)“.

    Погодили су веома брзо.

    „…мама…“

    „…баба…“

    „УЧИТЕЉИЦА!“

     

    Сваки ученик је добио ЦД са филмом који је направљен од најлепших фотографија начињених од првог до четвртог разреда.

    Било је динамично, узбудљиво и занимљиво свима. Ова игра их припрема за решавање проблемских ситуација, учи их да буду истрајни, да не посустају пред проблемом, да тимски раде, уважавају мишљење осталих, посматрају, повезују познато са непознатим …

    Ево још једне методе рада у учионици која може да вам олакша рад са ученицима

     

    Разред – слагалица је техника рада у учионици, осмишљена ради смањивања предрасуда и подизања самопоштовања деце. Техника подразумева да се ученици поделе у неколико, идеално, шесточланих група. Лекција која је предвиђена за обраду на часу наредног дана, подели се на шест делова, тако да сваки ученик добије један део писаног материјала.

    На пример, ако је наставним планом предвиђено да се ученици упознају са историјом Антилчке Грчке, градиво се подели на шест делова. Сваки од шест ученика поседоваће јединствени и важан део информација који се, баш као комадићи слагалице, морају сложити заједно да би се добила цела слика. Сваки од ученика у групи припрема свој део и подучава остале чланове групе, који немају приступ његовом делу материјала.

    Чланове група у којима ученици заједнички раде на савладавању и презентовању градива треба ротирати како би ученици имали прилику да се међусобно боље упознају и сарађују. Резултате треба пратити на нивоу неколико радних недеља.

    Слагалица-опт

    Поред заједничког савладавања градива, који пружа осећај припадности групи, разред-слагалица доприноси превазилажењу изазова јавног наступа, са којим су ученици често суочени. Негативна искуства везана за излагање пред већом групом, укључујучи одговарање, остављају трага на самопоуздање деце, што се огледа у најразличитијим аспектима живота, од односа према себи, интеракције са другима и излажења на крај са проблемима са којима се свакодневно сусрећемо.

    Дакле, ако ученик има проблем са излагањем, у интересу других ученика је да буду стрпљиви, да га охрабре и пријатељски постављају питања која ће ученику олакшати изношење знања.

    За разлику од традиционалног разреда, у ком се деца често међусобно надмећу, у разраду-слагалици ученици зависе један од другог и упућени су једни на друге. Кроз поменуту технику, деца почињу у већој мери да поклањају пажњу једни другима и показују међусобно поштовање. Деца која су показивала низак ниво самопоуздања и последично иницијативе, реагују тако што постају опуштенија и укљученија, што резултира побољшањем њихове способности комуницирања.

    Један од разлога за делотворност ове технике је то што се кроз сарадњу бришу границе између сопствене и туђе групе, те ствара осећај припадности целини.

    Поред тога, делотворност се може објаснити и ефектом „чињења услуга“. Наиме, социјална психологија даје објашњење према коме, након понашања у корист других, развијамо позитивна осећења према онима којима смо помогли.

    Техника разреда-слагалице први пут је тестирана 1971. године у Америци, држава Тексас, у време када је укинута сеграгација у школама. Разлог за примену овог приступа су били отворени сукоби и нетрпељивост ученика различите расне припадности. После низа истраживања процеса образовања, показало се да сарадничко учење представља један од најделотворнијих начина за побољшање односа између ученика, уважавање различитости, развијања емпатије и унапређења наставног процеса.

    Сваки нови задатак, свако поглавље, сваки проблем, прилика је за нас и децу са којом радимо да науче нешто више и важније од решавања самог задатка.

    Марија Станојевић

    http://deteplus.rs

    И много игрица на:

    Бројимо по 2

    Бројимо по 5

    Бројимо по 10

    Допуни до 10

    Колико је сати?

    Колика је маса (kg, g)?

    Мноштво игрица са сабирањем

    Множење игрица на рачунару

     

 

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s

 
%d bloggers like this: